شناسهٔ خبر: 29225 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت خبر داد:

افتتاح ۶۰ کیلومتر دیگر از کریدور شماره ۱۰ تا پایان سال/ ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهیم

خیراله خادمی معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت با بیان اینکه تا پایان سال ۶۰ کیلومتر دیگر از کریدور شمال- جنوب در غرب کشور یا همان کریدور شماره ۱۰ به افتتاح می‌رسد، گفت: برای اتمام عملیات اجرایی این پروژه در ۵ سال به ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خیر الله خادمی با بیان اینکه کریدور شماره ۱۰ نزدیک‌ترین مسیر اتصال خلیج فارس به اروپا است، اظهار داشت: کریدور شمال – جنوب در غرب کشور به ۷۷ قطعه اجرایی تقسیم شده است و از ۶ استان آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان می‌گذرد.

وی ادامه داد: طول تمام مسیر کریدور شمال – جنوب از بندرعباس تا مرز بازرگان ۱۴۸۰ کیلومتر است.  در حال حاضر ۶۸۰ کیلومتر این کریدور به صورت آزادراه و بزرگراه زیر بار ترافیک است و ۸۰۰ کیلومتر راه اصلی وجود دارد که این مسیر را باید یا به بزرگراه و یا به آزادراه تبدیل کنیم.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور به ایلنا گفت: در حال بررسی هستیم که در این ۸۰۰ کیلومتر باقی‌مانده کدام قطعات قابلیت تبدیل به آزادراه و کدام مناطق قابلیت ساخت بزرگراه را دارد. اگر قرار باشد برای باقیمانده ۸۰۰ کیلومتر، باند دوم احداث کنیم نیاز به ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار داریم. می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم و این ۸۰۰ کیلومتر را ۵ ساله به اتمام برسانیم و توان اجرا در این مدت زمان را داریم اما تحقق آن منوط به مقدار و زمان تخصیص اعتبارات است.

وی تاکیدکرد: این امکان را داریم که سالانه ۲۰۰ کیلیومتر از این کریدور را تحویل دهیم اما بستگی به این دارد که اعتبارات آن که سالانه چیزی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است تخصیص داده شود یا نه. در حال حاضر سالانه چیزی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص داده می‌شود.      

خادمی در پایان گفت : تا پایان سال ۶۰ کیلومتر دیگر از کریدور شماره ۱۰ به افتتاح می‌رسد.

نظر شما